29 Nisan 2011 Cuma

Yalnız Kovan.!!

Annennemin bahçesine bıraktık garibanı kış boyu tek başına durdu.. Canı sıkılmıştır sıkılmasına yapacak bişey yok..
 Genel kontrol yaptım ve yavru durumuna baktım..Gayet sağlıklı maşallah..
 Dokuz çıtasının sekizinde yavru var.Anası genç ve sağlıklı olduğu için gayet güzel yumurtlamış..
 Üstten görünümü..Yemlik koydum bir kaç sefer şurup vericem garibana.Yemliğin altına dalak atmayın sakın ha:)



Arılar Elma Çiçeğine Yolcu..!! 

 Arılar sahildeki mesaisini doldurdu.! Yolculuk elma çiçeğine..
 Bu sene yağmurun çok yağması sebebiyle otlar boy attıkça attı..Günlük arıların önünün otunu temizler olmuştuk..
 Bu resimde daha iyi görünüyor hemen kovanların 1 m önündeki otların boyu..
Ön tarafa her zamanki gibi barakayı yükledik..hemen arkasınada bölümler..
Bölümler.
Kamyonun arkada ana kutuları motorsikletim ve diğer parça malzemelerimiz yerini aldı..
Bir arı konaklama yerimizi daha terkediyoruz arkada hatıralar bırakarak..Yeni yerler yeni güzellikler bizi bekliyor inşallah..
 Yola çıktık saat 20:30 saate baktım tam 45 dakkada yüklemişiz..Yolumuz uzun arılar sıkışık ilave getirmediğimiz için...
 Son kontrolleri yaptım ipleri tekrar kontrol ettim..Ve besmele çekip birbirimize hayırlı yolculuklar diyerek bir arı göçüne daha güzel duygularla çıkıyoruz inşallah..
Bu arada unutmadan kamyonumuz 2007 pro 827 Kırkayak, şoförümüz Muammer abi.Kendisinede teşekkür ediyoruz bizi sağsalim yerimize ulaştırdığı için.!!

22 Nisan 2011 Cuma

Arıların kış yurdu!

 Arılı kovanlarımızın bu yılki kışı geçirdiği bölge.
 Ana kovanlarında bahar için fazla ana kalmadı..Boşalanlar bundan sonra doldurulacak inşallah..
 Bu seneki yerimiz oldukça güzel bir kışlatma alanı idi..rüzgar hiç almıyordu ve oldukça kuytu tam arılık denebilecek bir yerdi..!
 Denize olan yükseltisi 350-400 m .
Tabiki olmazsa olmazlarımızdan yani barakamızdan bir görünüm.!
Arılar için suluk..
 Suluğumuz üç parçadan oluşmaktadır.Suyun doldurulduğu büyükçe bir varil, eski tip banyo kazanlarında olan şamandıra ve ve suyun akacağı tekne.Bu sulukla ikide bir su doldurma ihtiyacı olmadan arılarınızın su ihtiyacını karşılıyabilirsiniz.Teknenin içindedekiler ise arıların suya düşüp ölmemeleri için parçalanmış köpüktür..
 Arıların su ihtiyacının karşılanmasıda önemli etkenlerden biridir.Arılığın yakınında pınar,akar yada akarsu gibi arıların su içeceği temiz kaynak mevcut değil ise, arıların ihtiyacı olan temiz su bu yada farklı yöntemlerle mutlaka karşılanmalıdır.!

Yeni Sezon Geldi!!!
2011 yılının tüm arıcı arkadaşlara ve arı dostlarına bol bereketli ve güzel geçmesi dileğiyle..

Arı Nakilleri

İzleyiciler