15 Aralık 2010 Çarşamba

Arı Zehiri Üretimi.

FORUMSUZ FORUM GÜNLÜKLERİ;

Kısa bir aradan sonra yeniden buradayız. Bazıları korkup kaçtığımızı falan sanmasın, onlar kendilerini biliyor. Şıracıya bozacıya bırakıcak değiliz ortamı, bizim de söylüyeceklerimiz olucak elbet.

Forumda herkesin eşit olduğu gayet belli forum yöneticilerinin yaklaşım tarzından. Kendilerinin çalıp kendilerinin oynuyacağı bir ortam oluşturmuşlar oynuyorlar bakalım..farklı sesler çıkınca da bastırmaya çalışıyorlar..sonrada yok sirkeci falan filan diye şov yapıyorlar. Genel moderatörmüş, evet belli konuşma tarzına bakın var mı itirazın diyor? Evet var ne olucak!!

daha önce beyazkovan ve arıcılık gen.tr den de kaydım silindi bu üç oldu.! Ama kendim için hiç üzülmüyorum. Nedenine gelince doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar hesabı. Dokuz forumdan kovulsam da biz bildiğimiz doğruları söylemeye devam edeceğiz.

Başkalarının sözlerine, farklı görüşlere, farklı fikirlere, farklı deneyimlere tahammülü olmayan insanların ülke arıcılığına ne gibi faydaları olur bilemem artık!!!

Arı bakanına gelince:
Hiçbir kimse forum yönetimine kafa tutamazmış. Kafa tutan kafamı tutuyor, hakkını mı arıyor! Herkes yazıp çiziyor yunus emre yazınca niye yazdın neden yazdın oluyor! Haklar verilmeyince tabi kafa tuttun deniliyor, neden kolay bir çözüm!
Kimin kimi tehdit ettiği veya meydan okuduğu da ortada! Zaten orasının ne formu olduğunu ben anlayamadım!
Yazmamıza çizmemimize paylaşımlarımıza izin verilmiyor ki neyi paylaşıcam! Herkes yazıyor biz yazdık mı niye neden yazdın gibi söylemler oluyor.

Hesap elbette ki sorarım! Hakkımı ararım. Paylaşım hakkı eşitse herkes eşit şekilde paylaşım yapacak.. sen yazıcaksın ben yazınca neden yazdın diyceksin! Yok öyle! Ben sizin şıracınız bozacınız şakşakcınız değilim!

Siz benim arıcılık kimliğimi soğrulamaya başlarsanız bende sizin arıcılık kimliğinizi sorgularım bakan efendi! Siz kendinizi ne sanıyorsunuz! Tekrar söylüyorum sizin deneye deneye öğrendik dediğiniz şeyleri biz yıllardır uyguluyoruz!

Ben sizin gibi forum açacaksam hiç açmam daha iyi.! Yaşınızı başınızı almışınız kocaman kocaman adamlar olmuşunuz hala bir hırs bir gayret içindesiniz nedir bu anlayamadım.!


forumdaki insanlara bakınca insanın gülesi geliyor.Çocuklar gibi birbirlerini şikayet ediyorlar.. Ali abi bakale! buyur yavrum ! Abi köylü arıcı mühteşem abiye sataşmış, atın abi onuda forumdan, yaşasın kötülük ve arı bakanı oleyy:)

29 Ekim 2010 Cuma

BUNA ŞAŞMAMAK ELDE DEĞİL

Bugün gördüğüm çiçek açmış elma ağacı, gerçekten beni çok düşündürdü.Ekimin 30 u ve çiçek açmış elma ağacı.






GÜZ DÖNEMİ ARILIK




27 Ekim 2010 Çarşamba

Gezginci Arıcılık Üzerine Yazılar / Gezginci Arıcının Konaklama Sorunları


1.SORUN ÇİFTÇİ MALLARI KORUMA BAŞKANLIĞI :Her bölgede farklı uygulama oluşu..ve arıcıdan istenilen paranın nasıl ne şekilde belirleniyorsa çok insafsızca oluşu..

2.SORUN MUHTARLAR:Muhtar muhtarlığını yapmayıp gezginci arıcıyı yolunacak kaz gibi görmesi:)
tabi bu sorunların nedenleri arasında gezginci arıcıların farklı uygulamalara tepkilerini vermemesi ve kaz gelicek yerden tavuk esirgenmez anlayışı da vardır...

Gezginci Arıcılık Üzerine Yazılar / Tarım il ve ilçe Müdürlüklerindeki Farklı Uygulamar


Arıları bir yerden başka bir yere nakletmemiz için, arı nakledeceğimiz aracı tarıma getirip göstermemiz ve ilaçlanması gerekiyor..ama belirtilen bu husus türkiyenin heryerinde farklı bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor..kimi diyor, getir aracı görelim yeter..kimi diyor, aracı getir bakıp ilaçlıycaz ..kimide araca gerek yok plaka ve şoförün ismi yeter, vb durumlar.
ortada yapılması gereken bir uygulama var ama nedense doğru dürüst uygulanmıyor..
uygulamanın yanlışlığıda olayın farklı bir boyutu..

26 Ekim 2010 Salı

Nosema Hastalığı ( Nosematosis)


Nosema hastalığı tüm ayrıntılarıyla ve resimlerle diğer bloguma işlenmiştir.http://arihastaliklarivezararlilari.blogspot.com/2010/01/nosema.html

23 Ekim 2010 Cumartesi

ARI ZEHİRİ ÜRETME

Resimdeki ilave kovan arı zehiri üretmemizi sağlayan bir aparat.Çıtalarda gerdirilmiş çok sayıda tel ve cam plaka bulunmaktadır..Ön taraftaki kırmızı noktalardan elektrik akımı kovana veriliyor. Bu araba aküsü veye voltajı ayarlanmış bir güç kaynağı olabilir. Arıları etkileyecek kadar elektrik şoku veriliyor..ve arılar basıyor iğneyi:). Arı zehiri cam plakanın üzerine bırakmış oluyor.Zehir daha sonra burdan kazınarak alınıyor ve kullanıma hazır...

12 Nisan 2010 Pazartesi

17 Şubat 2010 Çarşamba

Bakıma Giderken Mut Alahan Ranpası

Yeni Kovanlar Depodaki Yerini Aldı

Geriye boyası kaldı, onuda hallettikmi kullanıma hazır olucak inşallah.Ve tabiki en önemlisi içini Arılandırmak :) boş kovanın bize faydası yok çünkü.

Bahar Bakımları Başladı

Bahar bakımları başladı, ana kutularımızdan bir bölümü bu şekilde kışladılar.
Bulundugumuz yerin yükseltisi 500 m olduğu için sıfır noktasına indirdik arıları.Bakım ve yemleme devam ediyor ve devam edicek .
Bu sene havalar geçen seneye oranla ılıman gidiyor.

26 Ocak 2010 Salı

23 Ocak 2010 Cumartesi

Sezon İçin Yeni Kovanların Yapımı Devam Ediyor

Sezon için yeni yaptırdığım kovanların işi bitmek üzere. Bittikten sonra; geriye boya işi kalıyor.Boya işi kendimize ait; çelik macunu çekildikten sonra astar boyasını atacağız.Daha sonra normal boyasını da yaptıkmı, kovanlar kullanıma hazır hale gelecek.


 

 


20 Ocak 2010 Çarşamba

Gezginci Arıcının Evi / Baraka

Gezginci arıcılıkta vazgeçilmez unsurlardan biridir baraka.Kışın yağmurdan soğuktan,yazın sıcaktan güneşten korur insanı.Arazi şartlarının vazgeçilmez portatif evide diyebiliriz.Arı evide denebilir veya çeşitli isimler konulabilir.Ama önemli olan işlevidir.Oda sizin evinizdir yemek yer, oturur, yatarsınız içinde.
Arazide normal bir ev konforu sunmasada insana, o şartlarda büyük bir rahatlıktır arıcı için.



Resimdeki baraka kendi barakamdır.Normal ölçüleri 2,5m-3m dir.10 parçadan oluşmaktadır, tabanında taban tahtası vardır, içine  böcek haşerat giremez.Barakam yalıtımlıdır.En dışında saç, onun içinde kontraplak, onun içinde strafor, onun içinde tekrar kontraplak vardır.Böylece bir izalasyon sağlanmış olup sıcağa, soğuga karşı korur.Yalıtım çok iyi bir şey olmakla birlikte, kötü olan yanı ise; parçaların ağırlığını biraz artırıyor olmasıdır.Ağır oluncada kamyona yüklerken ve indirirken zorluk çekilmektedir.Bunlar ilk başlarda çok önemli gibi gözükmese de, sonradan inidirip bindirme zulüm gibi gelir insana.



Bu içinden bir görünümdür.Görüldüğü gibi oldukça ev havası vardır.Ayrıca 1m-1m; arkasında ilave olarak banyosu vardır.Banyoda gerekli olan teferruatlardan biridir.




Barakaların standardında önünde gölgelik yoktur.Ama olması şarttır bence.Özellikle yaz günleri barakanın içi insanı bunaltır. İçinde oturmak istemezsiniz, böyle oluncada gölgelik şart olur.Önünde oturur dinlenir, yemeğinizi yer, çayınızı içersiniz.Tabiki ağaçlık olan yerlerde lüzumu yoktur.




 

Kışın ve ilk baharda baraka için sobada gerekli olabilir. O yüzden baca deliği ve küçük bir odun sobasının bulunmasında büyük fayda vardır.Straforlu barakanın içinde iki parça odun yakarsanız hemen ısınmaktadır.


Barakam yıldız baraka yapımıdır. Bu resimde yıldız baraka örnek üründür.Ama siz penceresini kapısını düşünüp istediğiniz şekilde yaptırabilirsiniz.Ne kadar kullanışlı olursa o kadar işinizi görür ve rahatlık sağlar..



Baraka yaptırırken ölçülerini dikkat edilmelidir. Ve parçaların büyüklüğü iyi ayarlanmalıdır.Parçalar çok büyük, kaldırıp indirmesi zor ve ağır olmamalıdır.Bunlar ilk hevesken göze görülmesede, sonradan her yeni arı göçü sırasında zorlukla karşılandığı zaman kafaya dank eder.
Kendim bu yüzden barakamın ölçülerini ufaltmak zorunda kaldım.Bazı şeyle tecrübe ile sabittir.

Son olarak gezginci arıcının olmazsa olmazlarındandır baraka.



19 Ocak 2010 Salı

Kelebek Petek



Çıtanın içine yapılacak kalıplarla; değişik görünümde ballar yaptırabilirsiniz.Böylece gözünüzede hitap etmiş olur.

Arı Nakilleri

İzleyiciler